Różnice w opiniach technicznych

polskich i niemieckich rzeczoznawców samochodowych bywają dużym zaskoczeniem dla osób poszkodowanych w wypadkach drogowych na terenie Niemiec. Po pierwsze warto zaznaczyć, ze różnice w opinii technicznej polskiego i niemieckiego eksperta techniki samochodowej są wynikiem przede wszystkim operowania innymi stawkami roboczo-godzinowymi, przyjętymi na terenie Polski i w Niemczech. Po drugie osoby poszkodowane w szkodach w Niemczech powinny wiedzieć, ze w sytuacji niezawinionego wypadku drogowego za granica (Niemcy) maja prawo do wykonania niemieckiej opinii technicznej na warunkach niemieckich i do wyboru rzeczoznawcy z Niemiec (np. rzeczoznawcy z MOTOEXPERT).

 

Kalkulacja naprawy szkody – Stawki roboczogodzinowe

By uniknąć niezadowolenia u powodu różnic w opinii technicznej polskiego i niemieckiego rzeczoznawcy samochodowegodobrym posunięciem osoby poszkodowanej jest zlecenie wykonania powypadkowej opinii technicznej ekspertowi z Niemiec (np. rzeczoznawcy samochodowemu z MOTOEXPERT).

Napotykane przez poszkodowanych różnice w opiniach niemieckich i polskich rzeczoznawców samochodowych sporządzanych po wypadkach drogowych w Niemczech najczęściej dotyczą kalkulacji naprawy szkody. W każdej z różniących się opinii technicznych polskiego i niemieckiego eksperta znajduje się bowiem kalkulacja szkody i kosztorys jej naprawy. Kalkulacja naprawy szkody oparta jest w obu opiniach technicznych o obowiązujące stawki roboczogodzinowe warsztatów naprawczych lub autoryzowanych serwisów.

 

Różnice w opinii technicznej polskiego eksperta i niemieckiego rzeczoznawcy z MOTOEXPERT:

Najpoważniejszą różnicą w opinii technicznej polskiego i niemieckiego rzeczoznawcy samochodowego jest różnica dotycząca przyjętych stawek roboczogodzinowych. Niemiecki rzeczoznawca samochodowy z MOTOEXPERT wykonując opinie techniczna po wypadku na terenie Niemiec przyjmuje stawki roboczogodzinowe z miejsca zdarzenia tj. stawki niemieckie. Polski rzeczoznawca z kolei w swej opinii technicznej wskazuje polskie stawki roboczo-godzinowe.

Ogromne różnice w opinii technicznej niemieckiego i polskiego rzeczoznawcy widać również przy porównaniu wysokości w/w stawek roboczogodzinowych. Niemiecka kalkulacja naprawy szkody opiera się na stawkach, które w Niemczech mogą wynosić nawet do 170€ za roboczogodzinę (tj. nawet do 680 zł). Powypadkowa opinia techniczna wykonana przez polskiego eksperta zawiera natomiast dużo niższe i wyraźnie mniej korzystne dla poszkodowanego stawki roboczogodzinowe będące stawkami czeladniczymi. Polskie stawki roboczo-godzinowe wahają się obecnie w granicach 60-120 zł za roboczogodzinę (tj. od 15 do 30 €).

Jak zatem widać różnica w opinii technicznej polskiego i niemieckiego rzeczoznawcy samochodowego jest wyjątkowo duża i co najistotniejsze ma wpływ na wysokość odszkodowania, jakie może otrzymać osoba poszkodowana w wypadku w Niemczech. By uniknąć wspomnianych różnic w opiniach technicznych polskich i niemieckich rzeczoznawców techniki samochodowej i uzyskać możliwie najwyższe odszkodowanie za wypadek na terenie Niemiec warto powierzy wykonanie kalkulacji naprawy szkody oraz sporządzenie niemieckiej opinii technicznej polskojęzycznemu rzeczoznawcy z MOTOEXPERT.

 

Różnice w opiniach polskich i niemieckich ekspertów samochodowych – Stawki roboczogodzinowe w Polsce i w Niemczech – Niemiecka kalkulacja szkody

 

      Copyright © Stan na dzień: 23.10.2012r.
Wszelkie publikacje i użycia w/w tekstu surowo zastrzeżone (z wyjątkiem: o ile tekst nie zostanie w jakiejkolwiek formie zmieniony i zostanie podane źródło jego pobrania z tzw. linkiem do strony internetowej).
Wyżej wymienione informacje odzwierciedlają wyłącznie nasze praktyczne doświadczenie. Aby upewnić się co do stanu prawnego prosimy o kontakt z rzeczoznawcami lub współpracującymi z MOTOEXPERT adwokatami (lista adwokatów na stronie www.motoexpert.com.pl).